درصد بی سوادی



سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی

درصد بی سوادی
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه 4.5 درصد جمعیت کشور بی‌سواد هستند، گفت: در حال حاضر 10 میلیون کم‌سواد در سطح کشور وجود دارد که به دلیل عدم توجه مسئولان مربوطه به این امر مورد غفلت قرار گرفته است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی باقرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه پانزدهمین مانور سراسری زلزله که در هنرستان خیامی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: بی‌سواد به کسی گفته می‌شود که خواندن و نوشتن بلد نیست.
 
وجود 9800 بی‌سواد بالای 6 سال در کشور
وی با بیان اینکه 4.5 درصد جمعیت کشور بی‌سواد هستند، ادامه داد: در حال حاضر 9 میلیون و 800 هزار بی‌سواد در گروه سنی بالای 6 سال در کشور وجود دارد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین در حال حاضر 3 میلیون و 456 هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در سطح کشور وجود دارد که این تعداد برابر با 6.8 درصد جمعیت کشور است.
 
باقرزاده با اشاره به اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان شمالی، دارای بالاترین درصد بی‌سوادی هستند، افزود: شهر تهران، استان‌های یزد، اصفهان، البرز و بوشهر دارای بالاترین درصد باسوادی هستند.
 
220 هزار نفر زیرپوشش سازمان نهضت سواد آموزی در سطح کشور
وی جمعیت زیرپوشش سازمان نهضت سواد آموزی در سطح کشور را برابر با 220 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 100 هزار نفر بی‌سواد مطلق هستند.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 300 هزار نفر زیرپوشش سازمان نهضت سوادآموزی قرار گیرند.
 
باقرزاده با بیان اینکه برای ریشه‌‌کنی بی‌سوادی در کشور کارهای زیادی انجام گرفته است، یادآور شد: تهیه لیست اصلی افراد بی‌سواد، تهیه بانک اطلاعاتی، محاسبه افراد بی‌سواد در سرشماری‌ها و تغییر ساختار آموزشی از جمله آن‌ها است.
 
بیشترین بی‌سوادی در گروه سنی بالای 50 سال وجود دارد
وی با اشاره به روش آموزش فرد به فرد، اذعان داشت: این روش یکی از روش‌های فراگیر آموزشی است.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: در این روش به هر کسی که به یکی از افراد خانواده خود آموزش دهد هزینه‌ای معادل 540 هزار تومان پرداخت می‌شود.
 
باقرزاده خطر جمعیت کم‌سوادی در سطح کشور را بیشتر از بی‌سوادی دانست و افزود: در حال حاضر 10میلیون کم‌سواد در سطح کشور وجود دارد که به دلیل روش آموزشی خاص آنها و عدم توجه مسئولان مربوطه به این امر مورد غفلت قرار گرفته است.
 
وی با بیان این‌که بیشترین بیسوادی در گروه سنی بالای 50 سال وجود دارد، خاطر نشان کرد: بعد از این گروه بیشترین بی‌سوادی در گروه سنی 30 تا 49 سال وجود دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : شبنم سرچمی
ت : چهار شنبه 3 / 6 / 1393


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.